Friday 5 April 2013

אבהות בדיקת DNA – מעקב את הצורך ואת הפופולריות

בדיקות אבהות-בדיקת ד.נ.א

בדיקות ד.נ.א

בכל פעם מגיע למצב של מציאת ראיות מדעיות בטון של אב פוטנציאליים, בדיקת דם פשוטה אינה מספיקה, טכניקה בדיקות ד.נ.א גם אחריו. במקרה של מציאת חופשת לידה של ילד, טכניקות כאלה לא נחוצים כמו האישה שילדה האם גנטי ומשפטיים, למעט במקרים של האימהות פונדקאית. לפיכך, ברוב המקרים, קל לקבוע חופשת לידה של ילד מאשר אבהות. בעבר, כדי לענות על השאלות של אבהות של ילד המדענים היה צריך לקבוע פנוטיפים או סוגים ספציפיים של הדם של הילד. עם העזרה של הפנוטיפ שלהם ספציפי זוהה אבא פוטנציאלי. אך שיטה זו נתן תוצאות חד משמעיות. כך, מכאן ואילך הגישה המקובלת לקביעת אבהות של הילד היה המופע של סמן genotypic ספציפיים. מכאן ואילך, DNA טביעת אצבע הפך זמין עבור בדיקות אבהות.
לפני המצאת והטכניקות המודרניות של ניתוח בדיקת ד.נ.א היה מבוסס על בדיקות סוג דם. יש אדם דם קבוצות שונות, המהווים אללים מרובים עם מגוון של דפוסי הדומיננטיות. השיטה דם ותפקודי היה לא אמין לזמן על-ידי מערכת משפטית בשל כמה החסרונות. לדוגמה, הקלדה של דם ABO אינו יכול לשמש כדי לקבוע כי אדם הוא אבא פוטנציאלי של ילד. בעוד גבר עם קבוצת הדם AB יכול להיחשב אבא פוטנציאלי של ילד עם קבוצת הדם הכולל של אללים A או B או שניהם. הכלל הוא שאב יכולים להעביר כל אחד שני אללים לצאצאים. עם זאת, טכניקה דם ותפקודי לא יכלו לספק תוצאות מדויקות במקרה של קבוצה ABO, לא הורשה כראיה בחלק מהמקרים תמיכה הילד המפורסם. בסופו של דבר, השימוש של אנטיגנים אחרים-דם מחוברים עם MN ומערכות Rh שיפור השימוש דם ותפקודי אבהות וניתוח משפטית. אבל גם קבוצות דם אלה היו רק 40% יעיל לזיהוי אבהות של הילד.
אנטיגנים לויקוציטים אנושיים נחשבו מאוחר יותר באבהות בשל כמה תכונות המבדילים נוכח אותם. מערכת זו היה 80% יעילות. אלקטרופורזה של סמנים ביוכימיים שונים יושם גם כדי לקבוע את הקשר הגנטי בין אבא וילד. הופעתו ב רצפי DNA פיתחה טכניקות בדיקות גנטיות שונות, שמוביל בדיקות אבהות של ימינו, אשר היה יותר מדויק, קל לביצוע. שיעור הדיוק של בדיקה גנטית עד 99.99%, אך הדיוק מבוסס על כמות ואיכות של סמנים גנטיים. באופן כללי, בעת ביצוע בדיקה גנטית, רק כמה אללים סמן מדויק נלקחים במקום בהתחשב כל הגנום. ניתוח הגנום כולו הוא זמן רב ויקר ללא הרבה שיפור דיוק התוצאה לעומת טכניקות גנטיות אחרות. בדיקות ד.נ.א משווה פרופיל ה-DNA של ילד ואבא פוטנציאלים, מתן תפוקה טובה יותר תוצאות מדויקות בזמן פחותה. אז, זה בדיקת ד.נ.א הטכניקה מקובל יותר בעידן הנוכחי, כפי שהוא מסייע בפתרון שאלות של אבהות בצורה מהירה עם דיוק טוב יותר.

No comments:

Post a Comment